Marketing voor maatschappelijke organisaties

Waar staat je vereniging of stichting voor en hoe breng je dat op zo’n manier voor het voetlicht dat je de mensen bereikt en dat je ze raakt?
Kenmerkend voor veel verenigingen en stichtingen: je moet heel veel doen met (te)  weinig mensen en middelen. Wat extra hulp, bijvoorbeeld vanuit het bedrijfsleven,  kun je goed gebruiken. Maar hoe zorg je er voor dat je de juiste partners vindt? En dat je hen duidelijk kan maken wat samenwerken met jou hen kan bieden? Oftewel: hoe zet je jezelf doeltreffend in de markt?

Marketing voor maatschappelijke organisaties

Bedrijven die naast een focus op geld verdienen óók een sterke wil hebben om bij te dragen aan de maatschappij, zijn succesvoller en winstgevender dan bedrijven die dat niet doen. Maatschappelijk betrokken ondernemen spreekt klanten duidelijk aan. Veenendaalse bedrijven die willen bijdragen aan de lokale samenleving kunnen dat bij uitstek doen door samen te werken met Veenendaalse maatschappelijke organisaties. Maar dan is het wel handig dat beide partijen elkaar vinden en verstaan. Tijdens deze workshop leren maatschappelijke organisaties hoe zijn bedrijven met doeltreffende marketing vinden en aan zich binden.

Inhoud workshop

In samenwerking met EF2 Doeltreffende communicatie organiseert Samen voor Veenendaal op 10 januari een workshop Marketing voor maatschappelijke organisaties. We gaan op zoek naar hoe jouw missie, je maatschappelijke doel of activiteiten toegevoegde waarde kunnen leveren aan je omgeving en aan mogelijke (bedrijfs)partners.

Na de workshop heb je globaal inzicht in:

– wat het onderscheidend vermogen is van jouw maatschappelijke organisaties
– hoe bedrijven kijken naar de toegevoegde waarde die jij hen kan bieden
– hoe je bedrijven vindt waarvoor jij een aantrekkelijke samenwerkingspartner bent
– hoe je op een simpele manier komt tot een taal die je beiden verstaat
– hoe je als je naar de Beursvloer gaat de juiste partner en match kiest

Wie doen mee?

Thessa van Helden, Speelotheek Veenendaal
Berna Hazeleger, Veense G-Band
René Keulers, Veense G-Band
Saskia van de Graaf, Bouwdorp
Tineke van der Weerd, Humanitas / Homestart
Hanneke Anbeek, Humanitas / Homestart
Ingrid van Tweel, Reinaerde
Linda Kok, Veens
Yulyana Unal, Veens
Petra van Esch, Humanitas DMH
Hans Berkel, Garage de Feniks
Linda de Reuss, Stichting Zuiderkruis Verbindt
Jocelyn Readett, Stichting Zuiderkruis Verbindt
Mascha Versteeg, Wijkleerbedrijf
Mona Halhoul, Mona Get Inspired
Chris van den Dikkenberg, Voetbalvereniging De Merino’s
Mieke Hendriksen, Philadelpia
Kor Letens, VPTZ Hospice Berkenstein
Gitte Niessen, VPTZ Hospice Berkenstein
Karin van Hensbergen, Bo Viert Feest
Manon Caron, Bo Viert Feest
Auke Noppe, Veenendaalse Harmonie Caecilia
Henriette Vink, Muziekschool de Muzen
Rijk Harmen van de Bovekamp, Soepfiets Veenendaal
Johan Veldhuizen, Soepfiets Veenendaal
Barbara Dolmans, Internationale Vrouwendag
Cees Gouw, Christelijk Lyceum Veenendaal
Emanuel Blokker, Christelijk Lyceum Veenendaal

Start typing and press Enter to search

masterclass
X