BEURSVLOER VEENENDAAL

20 februari 2017 12.00-15.00 uur
Van der Valk Hotel Veenendaal

 

De Beursvloer is een dynamisch evenement met mooie ontmoetingen. Lokale ondernemers en organisaties ontmoeten elkaar hier
om met gesloten beurs te handelen in diensten, helpende handen, middelen, kennis en kunde.
Na een slag op de gong is de Beursvloer geopend! Het handelen kan beginnen.
De Hoekmannen – en vrouwen helpen u graag bij het tot stand brengen van een match.

Programma

11.30 uur Ontvangst
12.00 uur Welkom door Bedrijvenkring Veenendaal en Samen voor Veenendaal.
12.05 uur Presentatie van Ynzo, Chocolade evangelist van Tony’s Chocolonely! Ynzo inspireert met een verhaal over Tony’s Chocolonely, Modern Slavery en leiderschap, en verandert je kijk op de wereld.
12.45 uur Uitleg Beursvloer
13.00 uur Opening door burgemeester Wouter Kolff
13.15 uur Start matchen en walking lunch
14.30 uur Sluiting Beursvloer. Bekendmaking van het aantal matches en de maatschappelijke waarde
.

Deelnemers

Bekijk hier het overzicht met vraag en aanbod van de deelnemende bedrijven en organisaties aan de Beursvloer. Dit overzicht wordt dagelijks bijgewerkt met de nieuwe aanmeldingen.

Beursvloer

Programma

11.30 uur Ontvangst
12.00 uur Welkom door Bedrijvenkring Veenendaal en Samen voor Veenendaal.
12.05 uur Presentatie van Ynzo, Chocolade evangelist van Tony’s Chocolonely! Ynzo inspireert met een verhaal over Tony’s Chocolonely, Modern Slavery en leiderschap, en verandert je kijk op de wereld.
12.45 uur Uitleg Beursvloer
13.00 uur Opening door burgemeester Wouter Kolff
13.15 uur Start matchen en walking lunch
14.30 uur Sluiting Beursvloer. Bekendmaking van het aantal matches en de maatschappelijke waarde

Vraag & Aanbod

Bekijk hier het overzicht met vraag en aanbod van de deelnemende bedrijven en organisaties aan de Beursvloer. Dit overzicht wordt dagelijks bijgewerkt met de nieuwe aanmeldingen.

AANMELDEN

Deelnemen aan de Beursvloer is kosteloos, maar niet vrijblijvend; na uw inschrijving rekenen we op uw komst.
De Beursvloer is geen beurs waar wordt gewerkt met stands maar wel met een betrokken hart.
Ervaar zelf wat u in 1,5 uur betrokken handelen kunt bereiken!

In samenwerking met Bedrijvenkring Veenendaal

De Beursvloer wordt mede mogelijk gemaakt door de Bedrijvenkring Veenendaal. Voorzitter Wim Werkman: “Hiermee geeft de bedrijvenkring een duidelijk signaal: maatschappelijk betrokken ondernemen is een vast en belangrijk onderwerp op de ondernemers agenda. Een match maken betekent investeren in de Veense samenleving, en op de Beursvloer gebeurt dat op een makkelijke en vooral ook leuke manier. Dat het efficient is zal ook veel ondernemers aanspreken: afgelopen editie werden er binnen een uur 158 matches gemaakt, samen goed voor een waarde van ruim €187.000!”

Beursvloer

Bijzonder voorprogramma

Voorafgaand aan de Beursvloer om 12.00 uur: Presentatie van Ynzo, Chocolade evangelist van Tony’s Chocolonely!
Ynzo inspireert met een verhaal over Tony’s Chocolonely, Modern Slavery en leiderschap, en verandert je kijk op de wereld.

Beursvloer

INDELING BEURSVLOER

Om snel een goede match te kunnen maken is de Beursvloer opgedeeld in verschillende categorieën, te herkennen aan kleur.

Gele hoek

Helpende Handen

Helpende Handen is een vorm van Maatschappelijk Teambuilden waarbij een afdeling of team medewerkers van een bedrijf gekoppeld wordt aan een maatschappelijke organisatie. Doel is in teamverband een concrete taak op te pakken en dus samen met collega’s de handen uit de mouwen te steken voor het goede doel. Bijvoorbeeld:

  • Een dag klussen of tuinieren bij een zorgcentrum, bijvoorbeeld Kone deed bij Charim
  • Een ochtend helpen bij het onderhoud van een speeltuin, bijvoorbeeld zoals Ginkel Groep deed voor de belevingstuin bij de Speelotheek
  • Het schoolplein opknappen van een basisschool, bijvoorbeeld bij De Vlindertuin

Blauwe hoek

Kennis & Kunde

Bij Kennis & Kunde zet een bedrijf zijn expertise in. Denk hierbij aan het meehelpen bij het schrijven van bijvoorbeeld een business – of communicatieplan of het geven van een workshop. Maar ook advies op het gebied van ICT of het bouwen van een website vallen onder kennis en kunde. Bijvoorbeeld:

  • Een vereniging of stichting krijgt advies over subsidieverwerving, zoals eerder door Dynova voor Bouwdorp
  • Een grafisch vormgever ontwikkelt het logo van een vereniging, als eerder EF2voor diversen
  • Een accountant helpt bij het opstellen en bewaken van de begroting van een stichting, zoals HZW voor Samen voor Veenendaal
  • Een communicatiebureau geeft advies over een website of helpt met tekstschrijven, zoals Nel van Vessem voor Buitenzorg

Oranje hoek

Middelen & Materialen

Deze themahoek heeft betrekking op de vraag naar spullen en/of bijvoorbeeld vergaderzalen. Voor de één is een (elektronisch) voorwerp al weer aan vervanging toe, terwijl een ander nog niet eens tot de koop van een dergelijk apparaat is overgegaan. Maar ook vergaderruimte, opslag en vervoer wordt in deze hoek verhandeld. Bijvoorbeeld:

  • Een cultureel evenement kan plaatsvinden in een van de accommodaties van een bedrijf, zoals Detron trainingsruimte beschikbaar stelde, Van der Valk en de Basiliek een zaal, Vendel het restaurant.
  • Een kantoorboekhandel schenkt een printer aan een stichting, zoals Bouman aan Netwerk voor Jou
  • Een bedrijf geeft fitnessapparaten aan een stichting voor mensen met een beperking, zoals InfoSupport deed voor Abrona
  • Een bouwbedrijf geeft materialen (o.a. een container) aan een vereniging, zoals Bam deed voor Bouwdorp

Rode hoek

Dubbel Genieten

Bij Dubbel Genieten staan mensen centraal die minder mobiel zijn, mensen voor wie het fysiek of mentaal lastig of onmogelijk is om er zelfstandig op uit te gaan of een activiteit te ondernemen. Door deze beperking is hun wereld klein en ligt sociaal isolement op de loer. Eenmalig of vaker samen iets doen, twee uurtjes of een dag. Dat is de kern van Dubbel Genieten. Bijvoorbeeld:

  • Met ouderen wandelen, een tochtje maken of museum bezoeken, zoals de Lions club deed met Charim
  • Knutselen of sporten met kinderen met een beperking zoals Orcon deed
  • Een spelmiddag met een bijzondere doelgroep zoals HZW deed bij Charim
  • Via het netwerk van Samen voor Veenendaal maken wij mooie matches met bedrijven en ook met andere maatschappelijke organisaties. Dat doen we op het maatschappelijk diner, de beursvloer en ook tussendoor. Deze matches dragen bij aan onze doelstelling; het mee kunnen laten doen van onze cliënten in de Veenendaalse samenleving.

    Ingrid van Tweel Manager Reinaerde
  • Het is goed dat er een partij is die de brug slaat tussen bedrijven en maatschappelijke organisaties in Veenendaal. Al van oudsher zijn we als Koninklijke Ginkel Groep erg betrokken bij de Veense samenleving. Samen bereiken we zoveel meer dan alleen.

    Wim van Ginkel Algemeen DirecteurKoninklijke Ginkel Groep
  • Samen voor Veenendaal verbindt ons met leuke en zinvolle projecten in Veenendaal. Zo hebben we bijvoorbeeld een mooie samenwerking opgestart met korfbalvereniging SKF. Dit is uitgegroeid tot een breder project waarmee we veel sportverenigingen toegang kunnen geven tot glasvezel. Hierdoor zijn zij weer een aantrekkelijker partner voor andere bedrijven en organisaties om mee samen te werken, Zo helpen we elkaar verder!

    Jessica Blijleven Marketing Manager SPEYK Nieuwerwetse ICT

BEURSVLOER VIDEO

FOTO’S

VOORBEREIDENDE WORKSHOPS

Masterclass Purpose Marketing

Speciaal voor bedrijven

Wist u dat bedrijven die Purpose in hun marketing toepassen, gemiddeld 133% beter presteren dan de markt? Honderddrieendertig. Daarnaast laten deze bedrijven betere resultaten zien op belangrijke marketing KPI’s zoals Purchase Intent en Advocacy: deze zijn twee keer zo goed als bedrijven die geen duidelijke purpose hebben. (Meaningful Brands onderzoek van Havas). In samenwerking met EF2 Doeltreffende Communicatie geven we op 17 en 31 januari 2017 een masterclass waarin u leert hoe u Purpose Marketing toepast binnen uw bedrijf. Klik hier voor meer informatie en aanmelden

Zet jezelf doeltreffend in de markt

Speciaal voor maatschappelijke organisaties

Waar staat uw vereniging of stichting voor en hoe breng je dat op zo’n manier voor het voetlicht dat je de mensen bereikt en dat je ze raakt?
Samen met EF2 Doeltreffende Communicatie geven we op 10 januari en begin februari een workshop Marketing voor Maatschappelijke Organisaties waarin we ingaan op de identiteit van je organisatie en het onderscheidend vermogen.  Tal van tips en ideeën voor hoe jij je effectief en doeltreffend in ‘de markt’  kunt zetten komen aan de orde.   Klik hier voor meer informatie en aanmelden.

DIAMANTEN EN GOUDEN PARTNERS

Start typing and press Enter to search

X